Nový bezpečnostní rozcestník
Z HelpDesk
Při používání výpočetní techniky se, stejně jako všude jinde, můžete setkat také s různými kriminálními živly, které zajímá pouze jejich vlastní zisk. Se stejnou obezřetností, s jakou zabezpečujete své auto, dům či byt, je potřeba přistupovat také ke svému počítači. V opačném případě Vám nebude moci řádně sloužit a co horšího, můžete najednou zjistit, že slouží někomu jinému. Bezpečné chování je tedy v zájmu každého uživatele. Hrozící rizika se navíc s plynoucím časem mění, je tedy nutné být stále ve střehu a dynamicky přijímat vhodná opatření.
Co znát?
Jak se chovat?
- Dodržovat Pravidla a politiky.
- Správně zvolit uživatelské heslo a držet jej v tajnosti.
- Dávat si pozor, ať se nestanete obětí phishingu.
Jak si nastavit a zabezpečit počítač?
- Používat antivirový štít.
- Používat personální firewall.
Co dělat v případě problému?
- Pokud jste ze ZČU, s jakýmkoli dotazem, požadavkem či problémem se neprodleně obraťte na HelpDesk nebo kontaktujte Vašeho lokálního správce.
- Pokud potřebujete vyřešit incident související s naší sítí WEBnet, kontaktujte WIRT.
- Pokud vás zajímá, jak postupujeme při řešení bezpečnostních incidentů, seznamte se s příslušným postupem.
- Máte-li zavirovaný Váš soukromý počítač, postupujte podle příslušného návodu.
Jak zacházet s telefony?
- Řiďte se bezpečnostními pravidly pro používání služebních telefonů.
- Dodržujte zásady zabezpečení IP telefonů.
- Nastavte si správně počítač
- Chovejte se bezpečně
- Používejte výhradně bezpečné komunikační protokoly (SSH, HTTPS) kdykoli posíláte své heslo po síti.
- Správně používejte elektronický podpis a PKI
- Dodržujte základní doporučení pro vzdálený přístup, jste-li na cestách.