VPN/PKI

Z HelpDesk
< VPN
Verze z 19. 2. 2025, 08:45, kterou vytvořil Simekm (diskuse | příspěvky) (→‎Služba VPN PKI)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Bezpečný vzdálený přístup VPN

Pomocí VPN (Virtual Private Network) se mohou zaměstnanci přihlásit do univerzitní sítě například z domova, zahraničí nebo z jiné univerzity. Po připojení k VPN se automaticky stáváte součástí sítě WEBnet a tudíž je nutné dodržovat pravidla používání sítě WEBnet.

Provozní řád kolejních sítí nedovoluje používání služby VPN z kolejních sítí!

Jak funguje VPN?

Klient požádá server o vytvoření tunelu. Po ověření uživatele (jménem nebo certifikátem) se mezi klientem i serverem vytvoří šifrovaný tunel přes který jdou veškerá data. Ostatní servery po cestě tak vidí komunikaci mezi klientem a serverem šifrovaně a nejsou schopny ji přečíst. Cílový server data rozšifruje a pošle dál do internetu.

Služba VPN PKI

Pro ověření použijte osobní síťový certifikát vydaný certifikační autoritou ZCU root CA2.

Uživateli je dynamicky přidělena IP adresa z rozsahu 147.228.234.0/23 a IPv6 adresa z rozsahu 2001:718:1801:ea00::/64.

Statické adresy lze přidělovat zaměstnancům po dohodě. Kontaktujte HelpDesk.

Další informace ke službě VPN

  • Každý uživatel může být ke službě VPN přihlášen pouze jednou. Při druhém přihlášení z jiného počítače se první připojení automaticky ukončí.
  • Při neaktivitě klienta delší než 2 hodiny dojde k automatickému odpojení a je nutné se znovu přihlásit.
  • Maximální doba připojení uživatele ke službě VPN je 12 hodin. Poté je nutné se znovu přihlásit.
  • Pokud se nepodaří připojit, prostudujte FAQ - nejčastější problémy s připojením prostřednictvím VPN a jejich řešení.