Public:Phanousk/FRCesnet2006/Regensburg
Stručné shrnutí získaných informací
Univerzita v Regensburgu nemá ani jednu technickou fakultu. Technická a uživatelská podpora se tedy zabývá hlavně akademickými pracovníky a studenty, kteří nemají IT ani jiné technické obory jako hlavní náplň svého zájmu. HelpDesk používá jako zaměstnance studenty, kteří musí být především komunikativní, technickou stránku věci se naučí z dobře zpracované dokumentace. Kontaktní osobou pro návštěvu pracovníků ZČU byl Martin Wimmer, ředitel informačního centra univerzity. V rámci návštěvy proběhlo též krátké neformální setkání s rektorem univerzity.
Podrobné informace
Základní informace o univerzitě
- 10000 počítačů – Windows XP, Linux
- 400 – 500 Linuxových PC
- 18 tisíc studentů (humanitních oborů), žádné technické obory (ale vědu, jako třeba fyziku, tam dělají)
- 50 % studentů přírodních věd
- 4000 zaměstnanců
- počítačové centrum – 40 lidí + 20 v univerzitní nemocnici
- Pro celou univerzitu používají řešení Novell GroupWise (spolupráce, e-mail)
- Hlavní mailový server je postaven na Netware/Mercury Gateway
RZ také poskytuje některé služby Univerzitě aplikovaných věd. Neposkytují podporu koncovým uživatelům – ta je zajišťována lokálními správci (LS) (Workgroup managers), kterých je asi 70.
Laboratoře pro studenty, mají jich asi 18 a v nich cca 600 počítačů. Vše podporované RZ.
Nejsou zodpovědní za kanceláře administrativy (rektorát), to dělá specializované oddělení (jen asi 4 nebo 5 univerzit v Německu to tak nedělá - Hannover, Keiserslauters...)