Získání kvalifikovaného certifikátu RemSig

Z HelpDesk
Verze z 20. 1. 2025, 21:40, kterou vytvořil Sitera (diskuse | příspěvky) (Úpravy od paní Růžičkové)

Podání žádosti o nový certifikát - RemSig

Upozornění: Máte-li už certifikát od PostSignum vydaný mimo RemSig je nutné kontaktovat aaa-req@service.zcu.cz

Certifikát získá zaměstnanec ZČU pouze v oprávněných případech pokud ho potřebuje pro komunikaci jménem ZČU. Žádost o certifikát musí být schválena vedoucím pracovníkem na úrovni ředitele útvaru nebo vedoucího katedry a musí obsahovat nacionále držitele, útvar, pracovní pozici (bude uvedeno v certifikátu) a také účel použití certifikátu. Prvotní vydání probíhá prostřednictvím České pošty (osobní návštěva).

Před podáním žádosti o nový certifikát je nutné, jen za účelem předběžné řídicí kontroly, zadat žádanku na vystavení objednávky v EIS Magion; cena za vydání či obnovu certifikátu činí 286 Kč bez DPH/ks

O vytvoření kvalifikovaného certifikátu musí požádat Váš vedoucí, žádost musí obsahovat minimálně následující údaje:

* Jméno a příjmení zaměstnance
* Emailová adresa zaměstnance
* Účel certifikátu (k čemu bude certifikát využíván)
* Oddělení zaměstnance
* Akademická nebo pracovní pozice

Email níže stačí zkopírovat, doplnit podstatné informace a zaslat na aaa-req@service.zcu.cz

   Dobrý den,
   
   prosím o vystavení kvalifikovaného certifikátu v systému RemSig pro zaměstnance jméno a příjmení z důvodu
   nutnosti elektronického podpisu nových smluv za pracoviště XXXX.
   
   Údaje pro vydání certifikátu:
   Jakub Novotný
   nov@kla.zcu.cz
   Provoz a služby
   Finanční specialista

Vytvoření nového certifikátu - RemSig

1. Jakmile bude požadavek vyřízen dostanete e-mail o zavedení zaměstnance do systému České pošty s odkazem na tento návod.

2. Přistoupit na https://remsig.cesnet.cz a přihlásit se svojí identitou.

RemSig Novy 1.png

3. Vybrat z menu „Moje certifikáty“

RemSig Novy 2.png

4. Kliknout na „Nový certifikát“

RemSig Novy 6.png

5. V žádosti vyplňte následující:

  * Zvolte hospodářské středisko, pokud Vaše středisko nenajdete zvolte nejbližší vyšší. Případně zvolte CIV.
  * Vyplnit rodné číslo bez lomítka
  * Zaškrtnout vložení identifikátoru Ministerstva práce a sociálních věcí do certifikátu
  * NEZAŠKRTÁVAT PRODLOUŽENOU PLATNOST CERTIFIKÁTU!

RemSig Novy 3.png

6. Odeslat žádost

7. Budete vyzváni k novému přihlášení

8. Budete přesměrováni na stránku, kde zadáte heslo k certifikátu (privátnímu klíči). Toto heslo budete používat vždy, když budete provádět digitální podpis.

Heslo musí mít minimálně 8 znaků a není vyžadována žádná další složitost.

RemSig Novy 4.png

9. Následně je zobrazen PUK, který lze použít pro reset hesla k certifikátu v případě jeho ztráty.

PUK je zobrazen pouze jednou a následně ho už nelze získat, zapište si ho, ideálně vytiskněte a uložte na bezpečné místo RemSig Novy 5.png

  PUK si zapište, ideálně vytiskněte a uložte na bezpečné místo

10. Vyčkejte na e-mailovou notifikaci o schválení Vaší žádosti.
Trvá-li schválení žádosti déle, než 24 hodin, prosím kontaktuje administrátora na aaa-req@service.zcu.cz

Ověření totožnosti na poště

Jakmile je žádost schválena, je nutné se dostavit na přepážku Czech POINT a ověřit svoji totožnost.

Co potřebujete

  • Průkaz totožnosti (občansky průkaz, cestovní pas).
  • ID žádosti, které jste obdrželi v emailu.

Identifikátor vypadá následovně:

   ID žádosti: BP1860843642

Postup

  1. Dostavte se na pobočku České pošty s Czech POINT.
  2. Předložte průkaz totožnosti a ID žádosti.
  • Pokud na poště požadují další dokumenty (např. Úvodní list nebo Žádost o vydání certifikátu), jde o omyl nebo nedorozumění. Podle oficiálního postupu není potřeba žádný jiný dokument než průkaz totožnosti a ID žádosti.

Poznámka

  • Doporučujeme navštívit větší městskou pobočku České pošty, kde mají pracovníci více zkušeností s vystavováním kvalifikovaných certifikátů, než na menších pobočkách, kde se tyto situace mohou vyskytovat méně často.
  • Pokud pracovník na poště není obeznámen s postupem, můžete požádat o konzultaci s nadřízeným pracovníkem. Vždy trvejte na tom, že průkaz totožnosti a ID žádosti jsou jediné požadované dokumenty.
  • Tento problém byl zaznamenán, ale můžete se spolehnout na to, že oficiální postup vyžaduje pouze výše zmíněné doklady.
  Po ověření na Czech POINTu Vám přijde email od České pošty
  "Předmět: Upozornění na připravený certifikát".
  Tento e-mail ignorujte, systém REMSIG vše potřebné zařídí za Vás.
  • Uvedený email je však dobré znamení, že vše proběhlo v pořádku.

Může trvat až několik hodin než se certifikát propíše do systému RemSig, pokud se tak nestane do druhého dne, lze to považovat za závadu.

Po přenesení certifikátu můžete začít podepisovat kvalifikovaným certifikátem přes stránku https://remsig.cesnet.cz nebo prostřednictvím QSIGN.



Chcete-li využít kvalifikovaný certifikát i pro podpis v Adobe Acrobat Readeru - TCS-P, je nutné nainstalovat ovladače virtuální čtečky.