Získání kvalifikovaného certifikátu RemSig

Z HelpDesk

Podání žádosti o nový certifikát - RemSig

Upozornění: Máte-li už certifikát od PostSignum vydaný mimo RemSig je nutné kontaktovat aaa-req@service.zcu.cz

Certifikát získá zaměstnanec ZČU pouze v oprávněných případech pokud ho potřebuje pro komunikaci jménem ZČU. Žádost o certifikát musí být schválena vedoucím pracovníkem na úrovni ředitele útvaru a musí obsahovat nacionále držitele, útvar, pracovní pozici (bude uvedeno v certifikátu) a také účel použití certifikátu. Prvotní vydání probíhá prostřednictvím České pošty (osobní návštěva).

O vytvoření kvalifikovaného certifikátu musí požádat Váš vedoucí, žádost musí obsahovat minimálně následující údaje:

  * Jméno a příjmení
  * email
  * Z jakého důvodu certifikát potřebujete
  * Vaše oddělení
  * Funkci, kterou zastáváte

Email níže stačí zkopírovat, doplnit podstatné informace a zaslat na aaa-req@service.zcu.cz

   Dobrý den,
  
  prosím o vystavení kvalifikovaného certifikátu v systému RemSig pro zaměstnance jméno a příjmení z důvodu
  nutnosti elektronického podpisu nových smluv za pracoviště XXXX.
  
  Údaje pro vydání certifikátu:
  Jakub Novotný
  nov@kla.zcu.cz
  Provoz a služby
  Finanční specialista

Vytvoření nového certifikátu - RemSig

1. Jakmile bude požadavek vyřízen dostanete e-mail o zavedení zaměstnance do systému České pošty s odkazem na tento návod.

2. Přistoupit na https://remsig.cesnet.cz a přihlásit se svojí identitou.

RemSig Novy 1.png

3. Vybrat z menu „Moje certifikáty“

RemSig Novy 2.png

4. Kliknout na „Nový certifikát“

RemSig Novy 6.png

5. V žádosti vyplňte následující:

  * Zvolte hospodářské středisko, které je Vašemu středisku nadřazeno na nejbližší vyšší úrovni. Případně zvolte CIV.
  * Vyplnit rodné číslo bez lomítka
  * Zaškrtnout vložení identifikátoru Ministerstva práce a sociálních věcí do certifikátu
  * NEZAŠKRTÁVAT PRODLOUŽENOU PLATNOST CERTIFIKÁTU!

RemSig Novy 3.png

6. Odeslat žádost

7. Budete vyzváni k novému přihlášení

8. Budete přesměrováni na stránku, kde zadáte heslo k certifikátu (privátnímu klíči). Toto heslo budete používat vždy, když budete provádět digitální podpis.

Heslo musí mít minimálně 8 znaků a není vyžadována žádná další složitost.

RemSig Novy 4.png

9. Následně je zobrazen PUK, který lze použít pro reset hesla k certifikátu v případě jeho ztráty.

PUK je zobrazen pouze jednou a následně ho už nelze získat, zapište si ho, ideálně vytiskněte a uložte na bezpečné místo RemSig Novy 5.png

  PUK si zapište, ideálně vytiskněte a uložte na bezpečné místo

10. Vyčkejte na e-mailovou notifikaci o schválení Vaší žádosti.
Trvá-li schválení žádosti déle, než 24 hodin, prosím kontaktuje administrátora na aaa-req@service.zcu.cz

11. Jakmile je žádost schválena, je nutné se dostavit na pobočku Czech POINT a ověřit svoji totožnost. S sebou je nutné mít identifikátor žádosti, který byl v emailu, a doklad totožnosti. Identifikátor vypadá následovně:

   ID žádosti: BP1860843642
  Po ověření na Czech POINTu Vám přijde email od české pošty
  "Předmět: Upozornění na připravený certifikát".
  Tento e-mail ignorujte, systém REMSIG vše potřebné zařídí za Vás.

Tento email je však dobré znamení, že vše proběhlo v pořádku a certifikát je možné začít používat.

12. Po tomto kroku již můžete podepisovat kvalifikovaným certifikátem přes stránku https://remsig.cesnet.cz nebo prostřednictvím QSIGN.


Chcete-li využít kvalifikovaný certifikát i pro podpis v Adobe Acrobat Readeru - TCS-P, je nutné nainstalovat ovladače virtuální čtečky.