E-mail

Z HelpDesk

Na elektronickou poštu na ZČU se lze dívat v několika rovinách - v rovině adresování, vnitřního doručování, přístupu k poště a poskytovaných služeb. Vzhledem ke specifické pozici elektronické pošty mezi službami CIV vás odkážeme přímo na dokumentaci na centrálním poštovním serveru a zde zmíníme jen některá základní fakta.

Fakta

  • každý student a zaměstnanec ZČU automaticky získává e-mailovou adresu a schránku se svým uživatelským účtem v prostředí Orion
  • adresy jsou ve tvaru
    • login@students.zcu.cz (studenti)
    • login@útvar.zcu.cz (zaměstnanci)
    • login@service.zcu.cz (služební adresy)
  • k elektronické poště ZČU lze přistupovat nejrůznějšími způsoby:
    • podporovanými poštovními klienty (Pine,Outlook,Mozilla...) po přihlášení na pracovní stanici nebo uživatelský server v prostředí Orion
    • z WWW prohlížeče přes internetové rozhraní https://webmail.zcu.cz
    • všemi ostaními poštovními klienty, kteří podporují SSL zabezpečný protokol IMAP nebo POP3
  • studenti i zaměstnanci by měli pro studijní resp. pracovní záležitosti používat školní poštovní adresy (Proč?)
  • studenti i zaměstnanci mají povinnost číst svoji školní poštu, resp. el. pošta je postavena vyhláškou na rovinu úřední desky a po doručení zprávy je student/zaměstnanec považován za informovaného (viz Statut ZČU)
  • elektronickou poštu došlou do školní schránky lze snadno přesměrovat jinam nebo filtrovat podle uživatelem zadaných pravidel
  • poštu chápeme jako transportní službu; co dostaneme k odeslání odešleme, co dostaneme k doručení vám vložíme do poštovní schránky
  • uživatel si sám rozhoduje a nastavuje, jak se má s jeho poštou nakládat
  • nikdo nečte cizí poštu a nezabývá se jejím obsahem (s výjimkou antispamového a antivirového filtru)
  • je odpovědností uživatele, aby si udržoval ve své schránce přiměřené volné místo (přeplnění schránky brání doručování další pošty)
  • CIV nepřijímá požadavky došlé z adres mimo ZČU (t.j. nekončící .zcu.cz)

Dokumentace a odkazy