EDoklady
Z HelpDesk
Od 1. 1. 2025 vznikla povinnost pro některé části státní správy umožnit občanům se prokazovat pomocí tzv. e-dokladu. CIV proto pro vás připravil návod jak postupovat při zřízení ověřovacího místa a ověřování e-dokladu.
Postup pro založení Správce ověřovatelů
- Zašlete email na helpdesk@zcu.cz s žádostí o zřízení konta správce ověřévatelů pro dannou součást.
Postup pro zřízení ověřovacího místa
- Po zřízení konta se správce přihlásí na web https://edoklady.gov.cz/ do sekce "Čtečka ověřovatele"
- Poté vyberte sekci "Správa přepážek organizace" a "Přidat přepážku", kde se vyplní pouze název přepážky.
Postup pro zřízení ověřovatelů
- Po zřízení konta se správce přihlásí na web https://edoklady.gov.cz/ do sekce "Správa ověřovatelů"
- Pak přejděte do sekce "Správa účtů"
- Zde můžete založit ověřovatele, kde vyplníte jméno a email.
- Na zadaný email následně přijde výzva s odkazem, kde si příslušný ověřovatel nastaví heslo a může se přihlásit na webu https://ctecka.edoklady.gov.cz/prihlaseni, kde vybere přihlášní pomocí lokálního účtu. A tam si vybere přepážku.