Získání kvalifikovaného certifikátu RemSig

Z HelpDesk
Verze z 17. 6. 2024, 13:43, kterou vytvořil Rohovsky (diskuse | příspěvky) (Založení podání žádosti o nový certifikát v RemSigu)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Podání žádosti o nový certifikát - RemSig

Upozornění: Máte-li už certifikát od PostSignum vydaný mimo RemSig je nutné kontaktovat aaa-req@service.zcu.cz

1. Pro vytvoření kvalifikovaného certifikátu je nutné poskytnout:

  * Jméno a příjmení
  * Z jakého důvodu certifikát potřebujete
  * Vaše oddělení
  * Funkci, kterou zastáváte

Email níže stačí zkopírovat, doplnit podstatné informace a zaslat na aaa-req@service.zcu.cz

   Dobrý den,
   
   prosím o vystavení kvalifikovaného certifikátu RemSig z důvodu 
   nutnosti elektronického podpisu nových smluv.
   
   Jakub Novotný
   Provoz a služby
   Finanční specialista

2. Jakmile Vám bude schválen výše zaslaný email, můžete postoupit na další bod

3. Přistoupit na https://remsig.cesnet.cz a přihlásit se svojí identitou

RemSig Novy 1.png

4. Vybrat z menu „Moje certifikáty“

RemSig Novy 2.png

5. Kliknout na „Nový certifikát“

RemSig Novy 6.png

6. V žádosti vyplňte následující:

  * Hospodářské středisko, které bude schvalovat vydání certifikátu - CIV
  * Vyplnit rodné číslo bez lomítka
  * Zaškrtnout vložení identifikátoru Ministerstva práce a sociálních věcí do certifikátu
  * NEZAŠKRTÁVAT PRODLOUŽENOU PLATNOST CERTIFIKÁTU!

RemSig Novy 3.png

7. Odeslat žádost

8. Budete vyzváni k novému přihlášení

9. Budete přesměrováni na stránku, kde zadáte heslo k certifikátu (privátnímu klíči). Toto heslo budete používat vždy, když budete provádět digitální podpis

RemSig Novy 4.png

10. Následně je zobrazen PUK, který lze použít pro reset hesla k certifikátu v případě jeho ztráty. PUK je zobrazen pouze jednou a následně ho už nelze získat, zapište si ho, ideálně vytiskněte a uložte na bezpečné místo

RemSig Novy 5.png

11. Vyčkejte na e-mailovou notifikaci o schválení nebo zamítnutí žádosti ve Vámi založeném RT (viz bod 1)

12. Jakmile je žádost schválena, je nutné se dostavit na pobočku Czech POINT a ověřit svoji totožnost. S sebou je nutné mít identifikátor žádosti, který byl v emailu, a občanský průkaz. Identifikátor vypadá následovně:

   ID žádosti: BP1860843642

13. Po ověření totožnosti je nutné na svém PC nainstalovat program RemSig, který umožňuje elektronické podepisování

   Návod na instalaci zde.