Nastavení elektronické pošty
Vážení uživatelé,
nyní dochází ke změně nastavování vaší univerzitní elektronické pošty. Až dosud jste si nastavovali přesměrování pošty, antispamovou kontrolu, automatickou odpověď v nepřítomnosti a třídění pošty na stránce
https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni.
Tato nastavení se nyní přesouvají přímo do prostředí webmailu
https://webmail.zcu.cz/
Do něj jsme vám právě teď přenesli vaše současná nastavení přesměrování pošty a odpovědi v nepřítomnosti. Pravidla pro třídění pošty nelze strojově přenést, proto žádáme uživatele, kteří si pravidla v minulosti vytvářeli, aby si je v novém prostředí ve webmailu zadali znovu. Pravidla se zde nastavují jednoduchým způsobem pouhým klikáním ve webovém formuláři.
Až do 15. října jsou všechny zprávy doručovány beze změny jako doposud podle původního nastavení na
https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni .
Do té doby si prosím zkontrolujte správné nastavení pošty v novém prostředí ve webmailu , kde ho již máte k dispozici. To se začne uplatňovat 15. října v 19:00, kdy univerzitní poštovní server začne zprávy doručovat podle něj.
Společně s tím dojde také ke změně v doručování zpráv považovaných za spam. Ty budou automaticky ukládány do osobní složky Spam.
Nastavení pošty ve webmailu
V prostředí webmailu
https://webmail.zcu.cz/
se všechna nastavení pošty provádí v menu Předvolby.
Přeposílání
Přeposílání zpráv si nastavíte na kartě Přeposílání. Chcete-li si ponechávat kopie přeposílaných zpráv na univerzitním serveru, zaškrtněte políčko Ponechat kopii.
Po vyplnění karty zapište změny kliknutím na tlačítko Uložit a zavřít.
Nepřítomnost
Odesílání automatických odpovědí v nepřítomnosti si nastavíte na kartě Nepřítomnost.
Po vyplnění karty zapište změny kliknutím na tlačítko Uložit a zavřít.
Automatické třídění pošty
Nově doručované zprávy si můžete nechat automaticky zpracovávat (např. ukládat do určených složek) pomocí definovaných pravidel. Pravidla si nastavíte na kartě Možnosti pošty a její podkartě Třídění. Nové pravidlo definujete kliknutím na ikoně +.
V nově otevřeném okně pak jen vyplníte formulář, kde určíte položky zpráv, podle kterých se mají třídit a akce, která se má provést.
Po vyplnění karty klikněte na tlačítko Uložit a zavřít.
PravidloB
PravidloC