Konto Orion

Z HelpDesk
Verze z 2. 10. 2024, 12:41, kterou vytvořil Paja (diskuse | příspěvky) (→‎Postup registrace konta: Úprava procesu registrace pro zaměstnance.)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Konto Orion je elektronickou identitou uživatele ZČU a umožňuje mu používat elektronické informační zdroje ZČU. Konto v systému Orion musí mít zřízené každý student a většina zaměstnanců ZČU. Tato povinnost vyplývá nepřímo ze Statutu ZČU (str. 14), který všem studentům a většině zaměstnanců ukládá povinnost číst zprávy doručené na univerzitní poštovní adresu. K tomu je potřeba právě konto Orion.

Podporované služby a zdroje

Služeb, vázaných na konto Orion je celá řada. Jedná se zejména o:

Postup registrace konta

Konto v systému Orion vzniká na základě registrace, která probíhá odlišně pro studenty a zaměstnance:

Studenti Zaměstnanci
Registraci provádí student sám, pomocí registračních údajů, které obdrží na email, který použil v přihlášce ke studiu. Platnost emailu je 6 měsíců. Poté je potřeba se dostavit na HelpDesk. Registraci si může zaměstnanec provést sám na základě údajů, které obdržel na email, který použil ve smlouvé se ZČU. Platnost emailu je 6 měsíců. Poté je potřeba se dostavit na HelpDesk.

V případě, že si zaměstnanec nemůže nebo nechce zaregistrovat konto sám může na vyžádání Registraci konta provést HelpDesk na základě žádosti sekretariátu domovského pracoviště při nástupu zaměstnance. Žádost je nutné zaslat prostřednictvím emailu: helpdesk@zcu.cz. Je vhodné do zprávy uvést několik navrhovaných uživatelských jmen. (Orion login může být do osmi znaků, malá písmena a číslice).

Odeslání registračních údajů na externí e-mail nastupujícího zaměstnance se děje automaticky a nelze jej zrušit, záleží pak na tom kdo konto zaregistruje dřív, jestli uživatel, nebo operátor.

Další informace